Van Camping Hageseter naar Camping Skåbu Hyttegren - Reisverslag uit Skåbu, Noorwegen van Rob Destreel - WaarBenJij.nu Van Camping Hageseter naar Camping Skåbu Hyttegren - Reisverslag uit Skåbu, Noorwegen van Rob Destreel - WaarBenJij.nu

Van Camping Hageseter naar Camping Skåbu Hyttegren

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 September 2018 | Noorwegen, Skåbu

Het is prachtig weer buiten. De zon schijnt volop maar het heeft wel gevroren. De ramen van de auto zijn bevroren. We besluiten om na het ontbijt nog een kort rondje met Rogan te wandelen voordat we vertrekken naar de volgende camping.

De route gaat over de E6 naar Dombås en van daaruit verder naar Vinstra waar we afbuigen naar Skåbu over de 255. De camping ligt aan het Olstappen meer. De camping is van Nederlandse eigenaren. Die zijn niet aanwezig. Er hangt een briefje dat ze wegens privé omstandigheden afwezig zijn en dat we gewoon een plek kunnen uitkiezen. Dat is niet zo moeilijk omdat er verder niemand staat. Alleen een tentje van Nederlanders, die we ook gelijk ontmoeten als we de camping oprijden.

We zetten de caravan vlak aan het meer. Rogan vindt het al geweldig. We lopen naar het water. Daar drijft een kleine steiger met gele boeien. Boeien moet Rogan niets van hebben. Hij begint luid te blaffen alsof die dingen een bedreiging voor hem zijn. Hij snapt er helemaal niets van.

Na de lunch stappen we in de auto en rijden een onverharde weg in (Sikkilsdalsseter) die midden door de natuur gaat van de Sikkeldalen. Prachtige omgeving. Deze weg loopt uiteindelijk dood bij een mooi Hytter complex. Van hieruit starten diverse wandelingen. We draaien om en op de terugweg worden we door 5 zwarte BMW X5 bijna aan de kant gedrukt. Na even doorrijden vind ik een plek om aan de kant te gaan en dan stuiven ze met hoge snelheid voorbij.

Even later stoppen we bij een plek waar wandelingen beginnen. Om Rogan nog eens te laten lopen nemen we de route van 3,5 kilometer. Rogan is echter niet vooruit te krijgen. Hij blijft elke keer staan en kijkt ons dan aan met zo’n blijk van “moet dat nu, ik heb honger”. Het is ook al 17:00 uur en tegen die tijd krijgt Rogan altijd zijn avondeten. We draaien om en lopen terug naar de auto. Rogan helemaal blij.

Eenmaal terug op de camping krijgt Rogan eerst zijn eten en dan zijn we zelf aan de beurt. Na het avondeten worden we snel moe. De kachel staat aan, de wijn begint te werken, Rogan slaapt al.